sábado, 17 de noviembre de 2012

I jo que he fet ara ?

I JO QUE HE FET ARA?

Un dia qualsevol de la setmana del mes de juny, les quatre de la matinada, de sobte se senten forts cops a la porta: "Habran Policia Nacional", vaig saltar del llit amb el cor a la boca, obro la porta i em trobo a quatre "grisos" cridant tots a la vegada "venga , vistase, queda detenido" i m’ensenyen un paper, "haver el DNI" ho tenia de fer tot a la vegada, vestir-me buscar la cartera amb el DNI, un cop vestit agafo les claus de casa i m’ en vaig amb ells, em pugen al Seat 1500 dit a l’època "coche Z" i directe a la comissaria de Via Laietana. Allà m’asseuen en un vell banc de fusta on hi havia més joves, passat algun temps em fan passat a una sala on varis policies anaven agafant declaracions durant dues hores, encara avui no sé de que anava el tema, "que si ud.estaba en el lugar de los hechos" "si ud.colaboró con los malhechores" "que si ud. estaba en la manifestación del dia de autos", el pobre policia nacional que va escriure la declaració es devia deixar els dits a les tecles de l’ Olivetti de tant escriure, acte seguit al segons soterrani cela 248 on hi haviem quatre més, allò estava a petar, havia sigut nit de "redada general", ningú dels allà presents semblava haver fet res, simplement van agafar noms a l’atzar d’estudiants i van anar per nosaltres.Això si no ens van fer res, passades les dues hores "reglamentaries" ens varen anar cridant un per un, ens varen tornar el DNI i cap a casa, ni tant sols ens varen fitxar ni agafar les marques dactilars, eren passades les sis del mati, una bona tassa de xocolata amb xurros, a casa una dutxa i cap a la universitat que aquí no ha passat res i fins a la pròxima.
Barcelona, Juny del 1970.

No hay comentarios:

Publicar un comentario